Kodėl produktų kokybė lemia salono reputaciją
Kai prieš penkerius metus atidariau savo pirmąjį grožio saloną, maniau, kad svarbiausia – geras lokacija ir šaunus interjeras. Koks naivumas! Per pirmąjį mėnesį netekau trijų klientų, nes nagai pradėjo lūžinėti jau po savaitės. Viena moteris net parašė aštrų atsiliepimą „Google” platformoje. Tada supratau: produktai – tai ne eilutė biudžete, kurią galima optimizuoti. Tai tavo salono veidas.
Nagų priežiūros produktų rinka šiandien primena džiungles. Tūkstančiai prekių ženklų, dar daugiau pažadų ant etiketės. Kinijos gamintojų pasiūlymai už juokingai mažas sumas, šalia jų – prestižinės linijos, kurių vieno buteliuko kaina verčia suabejoti savo gyvenimo pasirinkimais. Kaip čia nepaklyst? O svarbiausia – kaip nesuklysti taip, kad tai nekainuotų tavo verslo reputacijos?
Profesionalūs nagų priežiūros produktai nėra prabanga. Tai investicija, kuri atsipirksta lojaliais klientais, mažesniu laiko sąnaudomis procedūroms ir tuo, kad nereikia klausytis pretenzijų dėl nulūžusio nago prieš svarbų pasimatymą. Bet kaip atskirti tikrą kokybę nuo gražios pakuotės su tuščiais pažadais?
Ką reiškia „profesionalus” produktas: atskirkime grūdus nuo pelų
Pirmiausia išmeskime iš galvos mitą, kad profesionalus = brangus. Taip, kokybė kainuoja, bet kaina negarantuoja kokybės. Mačiau produktų už 50 eurų, kurie veikė prasčiau nei vidutinio segmento alternatyvos už 15.
Profesionalus nagų priežiūros produktas turi keletą aiškių požymių. Pirma, jo sudėtis – ne paslaptis už septynių spynų. Rimti gamintojai nurodo ingredientus, jų koncentracijas, pateikia saugos duomenų lapus. Jei ant buteliuko matai tik „profesionalus gelis” ir nieko daugiau – bėk iš ten greičiau nei klientė po nesėkmingo manikiūro.
Antra, profesionalūs produktai turi nuoseklias savybes. Vienas butelis nedžiūsta per 30 sekundžių, kitas – per dvi minutes. Konsistencija nekinta nuo partijos iki partijos. Spalva atitinka tai, ką matai butelyje. Skamba savaime suprantama? Pasitikėkite, daugelis pigių produktų šito testo neišlaiko.
Trečia, tikri profesionalūs produktai turi techninę paramą. Kyla klausimas dėl aplikacijos? Yra kam paskambinti ar parašyti. Produktas nesielgia taip, kaip turėtų? Gamintojui tai rūpi, jis ieško sprendimo, o ne dingsta į nežinią. Kai dirbi su klientais, tokia parama būna brangenybė.
Dažniausios klaidos renkantis produktus: mano skaudžios pamokos
Pirmoji ir skaudžiausia mano klaida buvo pirkti dideles partijas neišbandžius produkto. Pamatęs nuolaidą „pirk 10, gauk 2 dovanų”, užsisakiau dvylika gelių butelių. Pasirodo, tas gelis buvo toks tirštas, kad jį aplikuoti buvo kaip tepti sviestą ant duonos – tik sviesto gabalai. Dvylika butelių! Praradau beveik 300 eurų.
Antroji klasika – sekti tik kaina. Radau tiekėją, kuris siūlė UV gelį už 8 eurus, kai kiti prašė 20-25. Galvojau, esu verslo genijus. Kol nepradėjo skųstis klientės, kad nageliai gelsta, o gelis atsisluoksniuoja po kelių dienų. Sutaupyti 15 eurų ant butelio kainavo daug brangiau – prarastomis klientėmis ir sugadinta reputacija.
Trečia klaida – ignoruoti savo specialistų nuomonę. Aš, kaip savininkas, nusprendžiau pakeisti visą produktų liniją į „ekonomiškesnę”. Mano meistrai sakė, kad produktai prasčiau dirba, bet aš maniau, jog jie tiesiog priešinasi permainoms. Po trijų mėnesių klientų srautas sumažėjo 30 procentų. Teko grįžti prie senų produktų ir ilgai atsiprašinėti tiek darbuotojų, tiek klientų.
Dar viena paplitusi klaida – pirkti viską iš skirtingų gamintojų. Atrodo, kam mokėti vienam, jei gali rasti kiekvieno produkto pigesnį analogą? Problema ta, kad nagų priežiūros produktai dirba sistemiškai. Vieno gamintojo bazė gali nesiderint su kito gamintojo top coat. Rezultatas – prastas sukibimas, trumpalaikis efektas, nelaimingi klientai.
Kaip testuoti produktus prieš įsigyjant dideles partijas
Dabar turiu auksinę taisyklę: nė vienas produktas nepateks į mano salono lentynas be išsamaus testavimo. Kaip tai darau? Pirma, užsisakau mažiausią įmanomą kiekį – vieną ar du vienetus. Taip, kaina už vienetą būna didesnė, bet tai geriau nei likti su dėže nenaudojamų produktų.
Testuoju produktą bent dvi savaites. Ne ant dirbtinių nagų tipų, o ant tikrų klientų – žinoma, įspėjusi, kad tai naujas produktas. Dažniausiai klientės sutinka, ypač jei pasiūlai nedidelę nuolaidą. Per tas dvi savaites stebi: kaip produktas elgiasi aplikuojant, kaip džiūsta, kaip laikosi, kaip atrodo po savaitės, po dviejų.
Labai svarbu testuoti skirtingomis sąlygomis. Viena klientė dirba biure, kita – nuolat rankos vandenyje, trečia – sportuoja. Profesionalus produktas turi gerai veikti įvairiose situacijose. Jei gelis puikiai laikosi ant kontorės darbuotojos nagų, bet atsilupa nuo valytojo rankų po trijų dienų – tai ne profesionalus produktas.
Dar vienas patarimas: kalbėkis su kitais salono savininkais. Grožio verslo bendruomenė Lietuvoje gana atvira. Socialiniuose tinkluose yra grupių, kur meistrai dalijasi patirtimi. Paklausk, kas naudoja tą produktą, kurį svarstai pirkti. Tikros atsiliepimai verti daugiau nei bet kokia reklama.
Į ką atkreipti dėmesį skaitant sudėtį ir sertifikatus
Prisipažinsiu – chemija nebuvo mano stiprioji pusė mokykloje. Bet dirbdamas šioje srityje, išmokau kelių esminių dalykų. Profesionaliuose nagų produktuose sudėtis turėtų būti aiški ir suprantama. Jei matai ingredientą, kurio pavadinimas užima tris eilutes ir atrodo kaip chemijos vadovėlio puslapis – tai normalu. Bet turėtum galėti rasti informacijos, kas tai yra ir kodėl ten.
Ypač atidžiai žiūrėkite į formaldehydą ir jo darinių kiekį. Taip, jis padeda produktui geriau laikytis, bet yra kancerogeniškas ir gali sukelti alergines reakcijas. Daugelis šiuolaikinių profesionalių produktų yra „3-free”, „5-free” ar net „7-free” – tai reiškia, kad juose nėra tam tikrų žalingų medžiagų. Tai ne tik sveikiau klientėms, bet ir saugiau tavo meistrams, kurie kvėpuoja tuos garus visą darbo dieną.
Dėl sertifikatų – čia reikia būti atsargiam. Yra oficialūs ES sertifikatai, kurie tikrai ką nors reiškia: CE ženklinimas, atitikties deklaracijos, kosmetikos produktų saugos ataskaitos. Bet yra ir visokių „tarptautinių kokybės institutų” sertifikatų, kurie iš tikrųjų nieko negarantuoja. Jei abejoji, paprašyk tiekėjo pateikti oficialius dokumentus ir patikrink, ar sertifikavimo įstaiga tikrai egzistuoja.
Dar vienas dalykas – produkto galiojimo laikas. Profesionalūs produktai turi aiškiai nurodytą gamybos datą ir galiojimo terminą. Jei šios informacijos nėra arba ji neaiški – tai raudonas signalas. Nagų produktai, ypač geliai ir lakai, laikui bėgant keičia savybes. Naudoti pasenusį produktą – tai kaip žaisti rusišką ruletę su savo klientų nagais.
Kaina ir kokybė: kur ta auksinė viduriukė
Kalbėkime apie pinigus atvirai. Profesionalūs nagų priežiūros produktai nėra pigūs, bet jie ir neturi būti brangiausi rinkoje. Per savo patirtį išmokau, kad auksinė viduriukė dažniausiai yra vidutiniame-aukštesniame kainų segmente.
Pavyzdžiui, UV/LED gelis. Rasite pasiūlymų už 5-8 eurus, rasite ir už 40-50 eurų. Dažniausiai geriausias kokybės ir kainos santykis yra produktuose, kainuojančiuose 18-28 eurus. Šioje kainų juostoje paprastai dirba rimti gamintojai, kurie investuoja į tyrimų ir plėtros, bet dar neturi to prestižinio prekės ženklo priedo, už kurį mokate papildomus 20 eurų.
Svarbu suprasti, kad pigus produktas iš tikrųjų kainuoja brangiau. Jei gelis prastos kokybės, jums reikės daugiau laiko procedūrai, daugiau produkto (nes jis blogai laikosi ir reikia daugiau sluoksnių), daugiau laiko pataisymams. O svarbiausia – prarasite klientus. Viena patenkinta klientė atves dar tris. Viena nepatenkinta – atbaidys dešimt.
Kai skaičiuoju produkto kainą, žiūriu ne tik į butelio kainą, bet ir į tai, kiek procedūrų galiu padaryti su vienu buteliu. Kartais brangesnis produktas yra ekonomiškesnis, nes jo reikia mažiau, jis geriau laikosi, mažiau laiko eina procedūrai. Skaičiuokite kainą už procedūrą, ne už butelį.
Tiekėjų pasirinkimas: su kuo verta dirbti
Geras tiekėjas yra ne mažiau svarbus už gerą produktą. Galite rasti puikų gelį, bet jei tiekėjas nepatikimas – turėsite problemų. Mano patirtis rodo, kad vertingiausios yra kelios tiekėjo savybės.
Pirma – patikimumas ir nuoseklumas. Užsakote produktą – jis atvyksta per sutartą laiką. Ne „gal kitą savaitę”, ne „turėtų būti netrukus”, o konkrečiai per 3-5 darbo dienas ar kada buvo sutarta. Kai dirbi su klientais, negali sau leisti pasakyti: „Atsiprašau, bet gelio dar nėra, gal ateikit už savaitės?”
Antra – asortimento stabilumas. Nieko baisesnio, nei kai klientė nori atnaujinti nagus ta pačia spalva, o tiekėjas sako: „O, tos spalvos nebegaminam.” Rimti tiekėjai dirba su stabiliais gamintojais ir įspėja iš anksto, jei kažkas keičiasi asortimente.
Trečia – techninė parama ir konsultacijos. Geras tiekėjas ne tik parduoda produktus, bet ir padeda juos teisingai naudoti. Turi klausimų dėl aplikacijos? Jis atsako arba sujungia su gamintojo specialistais. Kažkas ne taip su produktu? Jis ieško sprendimo, o ne slepiasi.
Dar vienas aspektas – mokėjimo sąlygos. Kai tik pradedi verslą, dažnai reikia mokėti iš anksto. Bet kai jau dirbi keletą mėnesių ir esi patikimas klientas, geras tiekėjas turėtų pasiūlyti lankstesnes sąlygas – atidėtą mokėjimą, galimybę grąžinti nepatikusį produktą, nuolaidas už lojalumą.
Kai produktai jau lentynoje: kaip išlaikyti kokybę
Nusipirkti kokybiškus produktus – tik pusė darbo. Reikia dar mokėti juos teisingai laikyti ir naudoti. Nagų priežiūros produktai – jautrūs dalykai. Netinkamos saugojimo sąlygos gali sugadinti net brangiausią gelį.
Temperatūra – kritinis faktorius. Dauguma profesionalių produktų turėtų būti laikomi 15-25 laipsnių temperatūroje. Ne šaldytuve, ne ant palangės saulėje, ne šalia radiatorių. Mano salone yra atskiras spintelė produktams, kur temperatūra stabili. Žiemą, kai įjungtas šildymas, tai ypač svarbu.
Šviesa taip pat turi reikšmės. UV/LED produktai jautrūs šviesai – todėl jie dažniausiai parduodami tamsiais buteliais. Bet net ir taip, geriau laikyti juos uždarytoje spintoje, o ne atviroje lentynoje. Pastebėjau, kad produktai, laikomi tamsoje, išlaiko savybes gerokai ilgiau.
Higiena – dar viena svarbi tema. Niekada nenaudokite produkto tiesiog iš butelio ant nago. Visada išpilkite reikiamą kiekį ant paletės ar į atskirą indelį. Taip išvengsite užteršimo ir produktas išliks švarus visą galiojimo laiką. Teptukus valykite po kiekvieno naudojimo specialiais valikliais.
Ir dar vienas patarimas: sekite produktų galiojimo terminus. Įsiveskite sistemą – ant kiekvieno butelio užrašykite, kada jį atidarėte. Dauguma produktų po atidarymo galioja 12-24 mėnesius. Naudoti pasenusį produktą – rizikuoti klientės nagų sveikata ir savo reputacija.
Kada verta keisti produktus ir kaip tai daryti sklandžiai
Net jei radote produktus, kurie jums patinka, kartais ateina laikas permainoms. Galbūt atsirado naujos technologijos, galbūt pasikeitė jūsų klientų poreikiai, o gal tiesiog norite išbandyti ką nors naujo. Kaip tai padaryti, kad nenukentėtų nei jūsų darbas, nei klientų pasitenkinimas?
Pirmiausia – niekada nekeiskite visų produktų vienu metu. Tai katastrofa, kurią išgyvenau savo kailiu. Keiskite palaipsniui: pirmiausia išbandykite naują bazę, jei viskas gerai – po mėnesio pakeiskite top coat, dar vėliau – spalvotus gelius. Taip galėsite tiksliai suprasti, kaip kiekvienas produktas veikia ir ar jis tikrai geresnis už seną.
Antra – informuokite klientus. Jei keičiate produktus, pasakykite kodėl. „Pereinama prie ekologiškesnių produktų”, „nauji produktai ilgiau išsilaiko”, „mažiau kenksmingų medžiagų” – klientės tai vertina. Tai rodo, kad jums rūpi jų gerovė, o ne tik pelnas.
Trečia – neišmeskite senų produktų iš karto. Palaikykite pereinamąjį laikotarpį, kai turite ir senų, ir naujų produktų. Jei klientė nori tiksliai tos pačios spalvos, kurią darėte praeitą kartą – galite jai pasiūlyti. Arba jei naujas produktas dėl kokių nors priežasčių nesuveikia – turite atsarginį planą.
Dar vienas dalykas – mokykite savo meistrus. Nauji produktai gali reikalauti šiek tiek kitokios technikos. Surenkite komandą, parodykite, kaip teisingai naudoti naujus produktus, leiskite jiems išbandyti ant dirbtinių nagų prieš pradedant dirbti su klientais. Investicija į mokymą atsipirks geresniais rezultatais.
Ką daryti, kai kažkas eina ne taip: problemos ir jų sprendimai
Net naudojant geriausius produktus, kartais kažkas eina ne taip. Gelis atsisluoksniuoja, spalva keičiasi, nagų plokštelė pažeidžiama. Kaip reaguoti į tokias situacijas?
Pirmiausia – niekada nekaltinkite klientės. Net jei įtariate, kad ji pati kažką ne taip darė, pradėkite nuo to, kad išklausote ir pripažinkite problemą. „Suprantu, kad tai nemalonu” veikia daug geriau nei „o jūs tikrai neplovėte indų be pirštinių?”
Antra – siūlykite sprendimą, ne pasiteisinimus. Klientei nerūpi, kad tiekėjas pristatė blogą partiją ar kad buvo per karšta salone. Jai rūpi, kad jos nagai atrodo blogai. Pasiūlykite nemokamai pataisyti, arba grąžinkite pinigus, arba padarykite nuolaidą kitai procedūrai. Viena nemokama paslauga kainuoja mažiau nei prarastas klientas ir blogas atsiliepimas.
Trečia – išsiaiškinkite priežastį. Jei problema pasikartoja – tai ne atsitiktinumas. Galbūt produktas netinka, galbūt meistras neteisingai jį naudoja, galbūt saugojimo sąlygos netinkamos. Analizuokite ir ieškokite sprendimo. Kartais tai reiškia produkto keitimą, kartais – papildomus mokymus darbuotojams.
Ir svarbiausia – palaikykite ryšį su tiekėju. Jei produktas nesielgia taip, kaip turėtų, informuokite tiekėją. Rimti tiekėjai vertina tokią informaciją ir dažnai siūlo sprendimus – keičia produktą, konsultuoja dėl naudojimo, kartais net kompensuoja nuostolius. Bet jei tylite – niekas nežinos, kad yra problema.
Kelias į sėkmingą saloną prasideda nuo teisingų sprendimų
Dabar, kai mano salonas veikia jau penkerius metus, žvelgiu atgal ir matau, kiek klaidų padariau pradžioje. Bet kiekviena klaida buvo pamoka. Šiandien turiu aiškią sistemą, kaip renkuosi produktus, su kuo dirbu, kaip testuoju naujoves. Ir svarbiausia – turiu lojalių klientų, kurios grįžta ne todėl, kad pigiausia, o todėl, kad žino – čia jos gaus kokybę.
Profesionalūs nagų priežiūros produktai – tai ne išlaidos, tai investicija į savo verslo ateitį. Taip, pradžioje gali atrodyti, kad galima sutaupyti perkant pigesnius analogus. Bet ilgalaikėje perspektyvoje kokybė visada atsipirks. Patenkinti klientai, gera reputacija, mažiau laiko sugaišto pataisymams – visa tai turi vertę.
Nepamirškite, kad grožio verslas – tai ne tik technika ir produktai. Tai santykiai su žmonėmis. Kiekviena klientė, kuri išeina iš jūsų salono su gražiais nagais ir šypsena veide, yra jūsų geriausias reklaminis stendas. O kiekviena nepatenkinta klientė gali kainuoti daug daugiau nei sutaupyta ant produktų.
Taigi, prieš perkant kitą produktų partiją, sustokite ir pagalvokite: ar tai tikrai tai, ką norėčiau matyti ant savo nagų? Ar pasitikiu šiuo produktu? Ar esu pasirengęs už jį laiduoti savo reputacija? Jei atsakymas bent į vieną klausimą yra „ne” – ieškokite toliau. Jūsų idealūs produktai yra kažkur ten, reikia tik kantrybės ir išminties juos rasti.